mandag den 26. september 2011

Skraldespanden der blev tømt

Jeg ved ikke helt, hvad det her indlæg kommer til at handle om ....

Telefonen ringede, lige inden manden skulle på arbejde. Min mand mente det var vores sundhedsplejerske, jeg mente det var hans ene moster - de har samme navn de to. Min mand havde ret, det var vores sundhedsplejerske, der lige ville ringe og kommentere min mail om, hvorvidt det var en god idé at gå over til at give ham flaskemad. Det mente hun ikke vi skulle gøre, og det glæder mig egentlig, for jeg nyder at amme ham :) Vi skal prøve at give ham lidt mere afføringsmiddel og se, om ikke det hjælper.
Hvis ikke det hjælper, så har jeg tænkt mig at blive MERE end sur, når vi skal til kontrol om små to uger og der så ikke sker andet end at de trykker ham på maven og siger han ikke fejler noget!

Sønnen sover lige nu, og jeg er RIGTIG glad. De seneste to dage har han ikke villet sove eftermiddagslur, og i dag har det også kostet en lille kamp, men han sover ikke desto mindre og mor er glad :) Det samme gør kattene - den ene sover nede i kælderen, og den anden har snydt mig og sover i vindueskarmen ude i udestuen.

Jeg sidder bare og sidder. Jeg ville egentlig have været en tur i haven for at lege med mit nye legetøj, men jeg gider egentlig ikke nu, jeg venter til morgen.

... og så er der den hetz, jeg godt nok synes diverse medier har gang i over for DSB.
Det er, så vidt jeg husker, Transportministeriet, der har fået lavet en rapport, som viser, at lokomotivførere kun arbejder 1 time og tre kvarter om dagen.

Undskyld mig, men hvem hulen er den klovn, der påstår det, og hvordan FANDEN kommer han/hun frem til det? Der er fandme ingen af de lokomotivførere, jeg kender, der arbejder så lidt - og jeg kender en del. Blandt andre er min mand lokomotivfører, og han har fandme ingen tjenester, der er så korte!!
Han har tjenester, der er ALT mellem seks en halv og ni timer lange, og han sidder altså ikke på sin flade røv så lang tid af gangen! Indrømmet, han har nogle tjenester, hvor man tænker "det er jo hul i hovedet det der!", men det er stadig de færreste af dem, hvor han ikke kører tog i adskillige timer.
En tjeneste kan bestå af en tur fra Næstved til København, derfra til Holbæk og tilbage igen, og så kører han tilbage til Næstved. Hvis man så regner det sammen, så giver de ture altså en HEL del mere arbejde end en time og tre kvarter, så jeg gad godt vide, hvordán de er kommet frem til den korte arbejdstid.
Det er iøvrigt rigtig godt at se og høre, når Ulrik Salmonsen er i tv og giver svar på tiltale. Jeg er ikke enig med ham omkring adgangskravene til lokomotivføreruddannelsen, og jeg bliver det heller aldrig, men han er sq en god formand for Jernbaneforbundet. Bare giv dem tørt på, Ulrik!!

Det ville iøvrigt være rigtig rart, hvis diverse journalister gad tjekke fakta, inden de skrev deres artikler. Der bliver ofte kaget totalt rundt i, om det er lokomotivførere eller togførere, der bliver skrevet om. Lokomotivføreren er ham/hende, der sidder forrest og kører toget, og togføreren er ham/hende, der går rundt i toget og tjekker billetter og fløjter afgang, når toget skal køre.
BT har haft en artikel om fribilletter/frikort i dag, og der skrev de, at visse ansatte fik 24 billetter, de kunne give til familie og venner. Det er så lodret forkert - så vidt jeg ved, skal man have boet sammen med en DSB-ansat i et år, før man er berettiget til de såkaldte personalebilletter. Man skal have et bestemt ID-kort, som DSB laver, for at man kan benytte dem.
Lav nu for hulen jeres arbejde ordentligt i stedet for sådan en gang bræk, der bare får DSB til at fremstå som værende endnu mere dumme. For mig betyder det, at det også er de ansatte, der bliver rakket ned på, og det har de fandme ikke fortjent. De følger bare de regler, der er blevet udstukket for deres arbejde - og hvem af os har ikke prøvet at arbejde med noget, hvor vi har tænkt "hold kæft hvor er det latterligt det her"?!

Hm, der kom da vist lidt af hvert ud af ærmet her :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar