lørdag den 24. september 2011

Prut

Beklager overskriften, men altså:

Sønnen fik en ekstra dosis afføringsmiddel i går, og her til morgen da han sad hos mig, kom der pludselig en gedigen prut. En del af jer, der har børn, vil muligvis nikke genkendendende til det, at man tænker "så tak, der fyldte han bleen", det var præcis sådan jeg havde det. Ganske rigtigt, den ekstra dosis afføringsmiddel havde i den grad virket, og han var smurt ind. Til alt held var det ikke kommet uden for bleen, det var godt nok :)

Min tanke er nu: hvorfor skete der ikke mere i går, da vi var på sygehuset? Han har jo i den grad haft noget i maven, han ikke kunne komme af med, og jeg kunne fandme godt tænke mig at vide, HVORFOR han pludselig har problemer med det. Det er klart, lægen ikke kan mærke noget på hans mave, når det ikke er hård mave, der gør, at han ikke kan komme af med det. Øv altså jeg er utilfreds, og jeg vil rigtig gerne have en løsning på problemet, hvis det kan lade sig gøre. det er ikke holdbart i længden, at han skal have medicin for at kunne komme af med det.

Min mor kom med et forslag tidligere, der lyder rimelig logisk i mine øjne. Flaskebørn skider mere end ammebørn - jeg antager, der er flere affaldsstoffer i erstatning end i modermælk (som jo i sagens natur er tilpasset det enkelte barn). Vi skal lige snakke med vores sundhedsplejerske, om hun mener det er en god idé - hvis vi går helt over til erstatning, så burde det sætte lidt mere gang i hans mave, som måske er lidt "sløv i optrækket", og så kan han forhåbentlig slippe for maveproblemerne. Det KAN også give problemer med forstoppelse, så det skal overvejes grundigt.

1 kommentar:

  1. Synes ikke du skal give op med amningen pga hans mave. Jeg er overbevist om at det er en periode. Men snak med SP, hun har sikkert en masse gode råd. Prøv at tage det med ro og tro på at det nok skal gå (sagde hende den kloge, de endnu en gang undviger endnu en sko der kommer susende LOL). Men vid også at du kender dit barn bedst og du ER en god mor ;)

    Der er også en vagtsundhedsplejersketjeneste lige som med vagtlægen. Kender du dem?

    Og kender I forresten den her: http://www.netsundhedsplejerske.dk/

    SvarSlet